منو

استفاده درست از سشوار برای کمترین آسیب به مو

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - استفاده درست از سشوار برای کمترین آسیب به مو
در صورتی که دائم از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید، چندان مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد، اما زمانی که تعداد دفعات استفاده از این لوازم افزایش می‌یابد و محصولات مراقبتی صحیح استفاده نمی‌شود، آسیب بیشتری هم به موها وارد می‌شود. نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید:
– بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملاً خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید.
– درجه سشوار را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهایتان را به کمک آن خشک نکنید.

آرایش مو با سشوار
– بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید. یکی از خطاهای رایج خانم‌ها سشوار کشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. گرچه به نظر می‌رسد سشوار کشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می‌شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است. موی رنگ شده، شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود.
– یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.
– اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، محصولات محافظ حرارتی را فراموش نکنید.
– هرگز پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است موها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور شود، بلکه موها هم کنده شوند.
– سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و قدرت خروجی باد داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید.
– فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.
– برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو توصیه می‌شود.
– کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب‌دیده هستند.

توصیه‌ها و محصولات فیتو:
- اسپری فیتوکراتین: قبل از سشوار بر روی موی تمیز نم‌دار اسپری کنید. حرارت اتو و سشوار کراتین گیاهی موجود در محصول را فعال کرده و قدرت درمانی محصول از نظر بازسازی کراتین آسیب دیده تار مو فعال می‌شود. این اسپری محافظ حرارتی تا 180 درجه است.
- کرم فیتوکراتین اکستریم: بعد از حمام برروی موهای نم‌دار زده و سشوار بکشید. این محصول محافظ حرارتی تا 220 درجه بوده و مناسب موهای بسیار آسیب دیده و ضعیف شده است.
- کرم فیتودفریزان: روی موهای خیلی خیس استفاده کرده، ضمن رطوبت رسانی، سشوار کشیدن را آسان می‌کند.

نظرات (0)

برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم