منو

آشنایی با پوست سر

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - آشنایی با پوست سر

تفاوت پوست سر و پوست بدن

اگر چه ساختار پوست سر اساساً مشابه پوست دیگر قسمت‌های بدن است، اما پوست سر با پوست سایر نواحی بدن تفاوت‌هایی نیز دارد. پوست سر یکی از ضخیم‌ترین پوست‌های بدن است و رگ‌های خونی بیشتری دارد. به همین دلیل وقتی زخمی روی سر ایجاد می‌شود، خونریزی شدیدتر است. پوست سر غدد چربی و غدد عرقی بیشتری دارد، به همین علت زودتر از پوست دیگر قسمت‌ها کثیف می‌شود و نیاز به شستن و تمیز کردن عمیق‌تری دارد. اگر چربی‌های پوست سر نشسته باقی بمانند، ممکن است به بسته شدن فولیکول‌های مو و شوره سر بیانجامد. شوره سر در اثر گیر افتادن باکتری‌ها در داخل این چربی‌ها بوجود آید. این باکتری‌ها اسیدهای چرب محرکی تولید نموده و باعث خارش و تورم می‌شوند.
پوست سر نسبت به پوست سایر قسمت‌ها، درشت‌ترین و بلندترین موها را رویش می‌دهد. حدود 100 تا 150 هزار تار مو روی سر وجود دارد. اگر به فرض طول هر کدام از تارهای مو تا سر شانه‌هایتان باشد، اگر در امتداد هم قرار گیرند 30 کیلومتر می‌شود!
پوست سر جایی گرم و نرم با سایبان‌هایی از جنس موهای سر است و محیط مناسبی را برای رشد میکروارگانیسم‌ها فراهم می‌کند. اینجاست که پوست سر باز هم هویت متفاوتش را نشان می‌دهد: روی پوست سر سیستم دفاعی منحصر به فردی به نام سبوم وجود دارد. سبوم که از چربی‌های طبیعی و سبک ترشح شده از پوست سر تشکیل شده از این محیط در برابر میکروارگانیسم‌ها محافظت می‌کند.

نظرات (0)

برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم