منو

آموزش روش صحیح شامپو زدن

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - آموزش روش صحیح شامپو زدن
شامپو زدن عملی است که مرتب در زندگی ما تکرار می‌شود. برخی از افراد به علت نیاز پوست سرشان، گاهی هرروز موهای خود را شامپو می‌کنند؛ بنابراین عادت‌های ناصحیح استفاده از شامپو مثل چنگ زدن شدید مو، آبکشی ناقص مو، ناخن کشیدن به پوست سر و غیره می‌توانند در درازمدت اثرات مخرب و گاهی جبران‌ناپذیری به موها وارد کنند. به همین علت، دانستن روش صحیح شامپو کردن موها از اهمیت زیادی برخوردار است.
شامپوی مناسب مو و پوست سر خود را از بین شامپوهای فیتو انتخاب کنید و شامپو کردن مو را گام‌به‌گام با روش زیر انجام دهید:

۱. شانه کردن مو و باز کردن گره‌های مو
موی خود را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا هیچ گره‌ای روی آن نمانده باشد. هرگز موی خود را در حالت خیس شانه نکنید چون وقتی مو خیس است نیروی بیشتری برای شانه کردن مصرف می‌کنید بنابراین موی شما ممکن است آسیب‌دیده و شکسته شود.

۲. آب‌کشی اولیه مو
موهای خود را با آب نیمه گرم (ولرم) آبکشی کنید. به این مرحله «آبکشی اولیه مو» و یا «پیش شستشوی مو» گفته می‌شود. پیش شستشوی مو برای زدودن گردوغبار و آلودگی‌هایی که با آب زدوده می‌شوند انجام می‌شود. هرگز از آب داغ برای شستن مو استفاده نکنید چون باعث تردی و شکنندگی موها می‌شود.

۳. ماساژ دادن شامپو
شامپو را روی پوست سر پخش کرده و با نوک انگشتانتان به‌آرامی روی پوست سر را ماساژ دهید (از ناخن‌ها استفاده نکنید!). سپس کف ایجادشده را از ریشه تا نوک موها پخش کنید. مو در حالت خیس نسبت به اصطکاک آسیب‌پذیر است؛ بنابراین موی خیس را به‌شدت چنگ نزنید.

۴. زمان دادن به شامپو
اجازه دهید کف شامپو ۲ تا ۳ دقیقه روی سرتان باقی بماند.

۵. آب‌کشی نهایی مو
موی خود را به‌خوبی آبکشی کنید تا هرگونه بقایای شامپو از لابه‌لای موهای شما خارج شود.

نظرات (2)

نام و نام خانوادگی : ژینوس
ممنون
نام و نام خانوادگی : آرمان
با تشکر از مطلب خوبتون
برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم