منو

دم اسبی

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - دم اسبی
دم‌اسب ازجمله گیاهان دارویی است که از قدیم در اروپا و چین بکار می‌رفته‌ است. در فارسی به آن «دم‌اسبی»، «دم‌اسب» و «علف هفت‌بند» نیز می‌گویند. در کتب طب سنتی بانام‌های «ذنب الخیل» و «ذنب الفرس» از آن نامبرده شده است. دم‌اسب چون دارای مقدار زیادی سیلیس است بنام سیلیس Silica نیز معروف است.
دم‌اسب ۲ نوع ساقه هوایی دارد. ساقه‌ای که به رنگ قرمز است و در اوایل بهار ظاهر می‌شود و دیگری ساقه نازک که به رنگ سبز بوده و بعدازآن رشد می‌کند و مصرف طبی دارد.
در گیاه دم‌اسب وجود روغن چرب، سیلیسیک‌اسید، لینولئیک اسید، اکیستونین، اکیستیک اسید و اکیستین تأییدشده است. بعلاوه در گیاه یک ماده تلخ و مقدار کمی اکسالیک اسید، مالیک اسید، نوعی ساپونین و... وجود دارد. در گیاه تازه ۱۵-۳ درصد و در خاکستر گیاه تا ۷۰ درصد سیلیس یافت می‌شود.
در آلمان از این گیاه به‌عنوان مدّر و بند آورنده خون استفاده می‌شود. در موارد استسقا، سنگ کلیه و ناراحتی‌های کلیوی تجویز می‌شود. خاکستر گیاه برای رفع اسیدی معده و سوءهاضمه استفاده می‌شود. در مناطق خاور دور و در چین معتقدند که گیاه دم‌اسب برای بند آوردن خونریزی مفید است. دم‌اسبی غنی از مواد معدنی سیلیکون، پتاسیم و کلسیم است. دم‌اسبی به تقویت، درخشش و بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک می‌کند.

نام فارسی گیاه: دم‌اسبی
نام انگلیسی گیاه: HORSETAIL
نام علمی گیاه: Equisetum arvense

کاربردها:‌ شامپو فیتو دنسیوم، شامپو فیتو جوبا، شامپو فیتو رام، شامپو فیتو سدرت، شامپو ضد شوره فیتئول اینتنس.

نظرات (0)

برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم