منو

گل گندم

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - گل گندم
گل گندم گیاه یک‌ساله یا چندساله‌ای از تیره مینا است. این گیاه از گیاهان دارویی یک یا دوساله است که دارای ساقه منشعب و به ارتفاع ۲۵ تا ۸۰ سانتیمتر است. ساقه این گیاه سبز مایل به سفید است، گل‌های این گیاه اغلب آبی پررنگ هستند. بیشتر در مزارع گندم و غلات می‌روید و به همین علت به گل گندم معروف است. گل‌های این گیاه دارای موسیلاژ، مواد مومی و تانن است. همچنین در این گیاه مقداری پتاس، اسید فسفریک و منگنز وجود دارد. گل‌های این گیاه دارای اثر مدر (ادرارآور) است و برای سرماخوردگی، رفع سرفه و بیماری‌های سینه استفاده می‌شود.
این گیاه قرن‌ها پیش برای بیماری‌هایی که در بیشتر موارد مربوط به چشم می‌شود قابل‌استفاده بوده است. معجزه‌ای که این گیاه در درمان ورم چشم و پف کردن آن و همچنین درد چشم می‌کند، توسط متخصصان گیاه‌شناسی به‌خوبی شناخته‌شده است. ساقه گل گندم درد سوزش ناشی از پارگی و بریدگی‌ها را التیام می‌دهد. بهتر است قسمت انتهایی ساقه آن را اطراف نواحی آسیب‌دیده بمالید. همچنین از گیاه می‌توانید برای کمپرس چشم استفاده کنید. یک‌تکه پنبه را در جوشانده این گیاه خیس کرده و چشمتان را با آن کمپرس نمایید.
جوشانده این گیاه برای ماساژ صورت و درمان جوش‌ها و آکنه نیز مفید است. می‌توانید برگ‌ها و گل‌های این گیاه را بجوشانید هنگامی‌که در حال جوشیدن است حوله‌ای را روی سرخود بیندازید و صورت خود را بالای ظرفی که گیاه می‌جوشد به مدت ۱۵ دقیقه نگه‌دارید بعدازآن صورتتان را با آب سرد بشویید متوجه می‌شوید که پوست صورتتان تغییر کرده است.
محل رویش این گیاه در آسیا و اروپا است و همچنین در نواحی شمالی ایران، منطقه البرز، اطراف تهران، بلوچستان، خراسان، کرمانشاه می‌روید.

نام فارسی گیاه: گل گندم
نام انگلیسی گیاه: CornFlower
نام علمی گیاه:

کاربردها: شامپو فیتو جوبا، کرم موی راز شب، روغن آلس، شامپو فیتو رام، محلول آبکشی فیتو سیدر، ماسک فیتو لیس، اسپری فیتو ولوم اکتیف

نظرات (0)

برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم