منو

نیلوفر آبی

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - نیلوفر آبی
نیلوفر آبی نام یک تیره از گیاهان است که بیشتر گونه‌های آن دارای برگ‌های دایره‌وار، موم‌اندود و شناور در سطح آب بوده که دم برگ‌های بلندی دارند. این دم برگ‌ها دنباله ساقه‌های ضخیم و درشت این گیاه است که درون گِل کف آبگیرها یا دریاچه‌ها می‌خزد. گُل‌های خوش‌نمای این گیاه که روی سطح آب یا کمی بالاتر از آن می‌روید در امتداد ساقه‌های بلند زیرزمینی آن قرار دارد.
دریکی از افسانه‌های سرخ‌پوستان در مورد ریشه پیدایش این گیاه، نیلوفر آبی ستاره‌ای تصویر شده که از آسمان می‌افتد و هنگام برخورد با سطح آب به گلی تبدیل می‌شود. پلینیوس نویسنده رومی در دانشنامه تاریخ طبیعی خود، نیلوفرهای آبی را پادزهری برای شربت عشق جادویی دانسته است.
گل نیلوفر آبی در کشورهای مختلف ازنظر فرهنگی اهمیت زیادی دارد. این گل علاوه بر زیبایی دارای خواص متعددی نیز است. گل نیلوفر آبی به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند، تقویت‌کننده‌ی مو بوده و موخوره را درمان می‌کند. برگ‌های این گل برای رفع مشکل تعریق بیش‌ازحد، تب، اختلالات خونریزی، خونریزی از بینی و خون در ادرار مصرف می‌شود. بیماری پوستی مانند عفونت قارچی، کچلی، جذام، استفراغ، اسهال، سرفه، اسهال خونی و … را درمان می‌کند. ضماد برگ آن التهاب پوست و تب را کاهش می‌دهد و کاهش‌دهنده کلسترول و فشارخون است. نرم‌کننده حاوی آن باعث براقی مو می‌شود و مشکل موخوره را نیز برطرف می‌کند. عصاره آن تقویت‌کننده مو است. غنی از آنتی‌اکسیدان، پوست را مرطوب می‌کند و باعث انعطاف‌پذیری آن می‌شود، خط‌های ریز و چین‌وچروک را از بین می‌برد. لکه‌های قهوه‌ای را نیز برطرف می‌کند. در رفع خشکی پوست مؤثر است. در پوست چرب تعادل ایجاد می‌کند و مانع از بروز آکنه و جوش می‌شود. نیلوفر آبی غنی از ویتامین C، پتاسیم، ویتامین B6، فسفر، مس و منگنز است.

نام فارسی گیاه: نیلوفر آبی
نام انگلیسی گیاه: LOTUS
نام علمی گیاه:

نظرات (0)

برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم