منو

آشنایی با موی سر

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - آشنایی با موی سر
تکوین و رشد هر یک از تارهای مو از کیسه کوچکی به نام فولیکول آغاز می‌شود. تقریباً تمامی سطح پوست انسان به‌جز کف دست‌ها و کف پاها با فولیکول‌های مو پوشیده شده است. اکثر فولیکول‌ها در سرتاسر زندگی یک شخص غیرفعال بوده و تار مویی تولید نمی‌کند. در مقابل برخی فولیکول‌ها (مثل فولیکول‌های پوست سر) بسیار فعال‌اند.
ساقه مو از برآمدگی کوچکی از بافت پیوندی که پیاز مو نامیده می‌شود سرچشمه می‌گیرد. پیاز مو شباهت زیادی به قپه دستگیره در دارد اما بسیار کوچک است و در عمق ۴ میلی‌متری سطح پوست قرارگرفته است.
وقتی‌که مو به سطح پوست رسید و از درون آن سر به بیرون آورد، بخشی از مو که دیده می‌شود بی‌جان است.
مو ساختار پیچیده‌ای دارد. بخش داخلی محور مو کورتکس نام دارد و از چندلایه محافظ که درمجموع کوتیکول نامیده می‌شود تشکیل‌شده است. کوتیکول اولین بخش مو است که در معرض آسیب‌های محیطی قرار دارد و بنابراین روش‌های اساسی مراقبت از مو برای رسیدگی به این بخش از مو طراحی‌شده‌اند.
کوتیکول بیرونی‌ترین لایه مو است و اولین بخشی است که در معرض آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرد. باد، باران، نور خورشید، آب استخر و دریا، مواد شیمیایی قوی، فر کننده‌های شیمیایی، دکلره، رنگ کردن مو و آسیب‌های‌ مکانیکی ناشی از برس زدن خشن موها می‌توانند به آسیب‌دیدگی مو منجر شوند.
بسته به نوع آسیب‌ها محصولات خاصی وجود دارد که می‌تواند جلوی آسیب را گرفته و حتی آسیب‌دیدگی مو را ترمیم کنند.

نظرات (0)

برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم